Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου 2017

Τι Είναι Και Τι Δεν Είναι, Αυτογνωσία...

Αυτογνωσία δεν είναι...
Βλέπω, το μέγεθος του Εγώ μου, και λέω: «έτσι είμαι, κι άμα σου αρέσω».

Αλλά είναι...

Βλέπω, το μέγεθος του Εγώ μου, και λέω: «τι μπορώ να κάνω, για να το βελτιώσω».

Αυτογνωσία δεν είναι...
Υποστηρίζω εμένα, και επιβάλλω στους άλλους, αυτό, που θέλω εγώ...


Αλλά είναι...
Αναζητώ εμένα, και επιτρέπω στους άλλους, να είναι αυτό, που είναι.


Αυτογνωσία δεν είναι...
Να επιβάλλω στους άλλους, να λένε και να πράττουν πράγματα, για να καλύψω το Εγώ μου, παραπάνω.


Αλλά είναι...
Αναζητώ τα θέλω μου, να δω πόσο, από που επηρεάζονται, και πως τα επιβάλλω, στους άλλους.


Αυτογνωσία δεν είναι...
Να ανακαλύπτω, την χαμηλή μου αυτοεκτίμηση, και να θεωρώ, ότι όλοι οι άλλοι φταίνε, γι αυτό... και έτσι να αποκτώ, μία εχθρική συμπεριφορά, προς όλους.


Αλλά είναι...
Ανακαλύπτω, την χαμηλή μου αυτοεκτίμηση, και αναζητώ, τρόπους ανασύνταξης, προς εμένα. 




Όσο θα το ανακαλύπτω, παρατηρώ... ότι κανένας δεν φταίει, για τη δική μου αυτοεκτίμηση, αλλά εγώ δημιούργησα, αυτό το προσωπείο, σε συνεργασία, με την αυτολύπηση: «εγώ ο καημένος».

Γενικά, η αυτογνωσία δεν είναι, ξεχνάω το αρνητικό μου προφίλ, κάνω, πως δεν υπάρχει, το κουκουλώνω... και αρχίζω τις μάχες, με όλους γύρω μου.

Αλλά η αυτογνωσία, μετατρέπει τον άνθρωπο σε σοφό, αφού έχει αρχίσει να περπατά, στο σκοτεινό μονοπάτι, του υποσυνείδητου λαβύρινθου του, και μέσα από εκεί, του ξεδιπλώνονται, όλα του τα γιατί.

Έτσι, ο άνθρωπος που έχει μπει, στον δρόμο αυτόν, απομυθοποιεί την σκέψη: «όλοι οι άλλοι, φταίνε» και μέσα από αυτή, τη μαγική διαπίστωση... πορεύεται να βρει, την ειρήνη του και την γαλήνη του. 


Οπότε, μέσα από αυτά, τα πρώτα του βήματα, αρχίζει η γαλήνη... και μέσα από αυτή την γαλήνη, αποκτά υπέροχες σχέσεις, με όλους τους ανθρώπους, γύρω του!

Καταλαβαίνει απόλυτα, σε ποιους τομείς και σε ποια επίπεδα, ο περίγυρός του «έπαιζε», τον ρόλο του καθρέφτη, και ανακαλύπτει, ότι μέσα σε κάθε του συνάνθρωπο, κρύβεται... ένας υπέροχος δάσκαλος! 


Κάθε ένας, από αυτούς τους δασκάλους μας, κουβαλάει για μας, στοιχεία του χαρακτήρα μας, και μας τα παραθέτει... μέσα, από συμπεριφορές.

Η λύση του γρίφου αυτού, είναι η αναγνώριση, και η σωστή εικόνα, των πραγμάτων.

Η αυτογνωσία λοιπόν είναι, παίρνω απόφαση, να με ψάξω, σε βάθος... σε βάθος σημαίνει, όλο το δρόμο του λαβύρινθου, και όχι μόνο... το έξω - έξω. 


Ξέρω, ότι αυτό το ταξίδι, έχει μόνο αρχή, και ξέρω, ότι αυτογνωσία δεν είναι, να μετατραπώ σε αυστηρό κριτή, ως προς τον περίγυρό μου...


Γιατί τότε, μόνο αυτογνωσία δεν κάνω... 

Κάθε βήμα, προς την αναγνώριση αυτή, με βοηθάει έτσι ώστε, να μπορώ να ελευθερώνω, τους ανθρώπους μου, από την κριτική και την αξιολόγηση... αφού καταλαβαίνω, πόσο σπουδαίοι καθρέφτες, υπήρξαν για μένα!!!

Δωροθέα